๐Ÿˆ Mengapa kucing tidur di kaki seseorang, apa maksudnya?

Mengapa kucing suka tidur di kaki pemiliknya?

Dari saat ketika pet itu muncul di dalam rumah, pemiliknya berhati-hati bahwa ia memiliki segalanya, termasuk aksesoris tidur – bantal, permaidani, bahkan kompor sendiri. Tetapi walaupun ini, kucing masih berusaha untuk memanjat katil tuannya. Setiap pemilik menjelaskan fenomena ini dengan cara tersendiri. Terdapat banyak sebab. Ahli zoopsychologi tidak datang kepada pendapat umum mengenai isu ini. Hanya pemiliknya, yang tahu haiwan kesayangannya dengan baik, mampu menarik kesimpulan yang tepat.

  • 1. Sebab mengapa kucing suka tidur di kaki
  • 2. Siapa yang tidak boleh tidur dengan kucing dan mengapa?

1 Sebab mengapa kucing suka tidur di kaki

Kucing tinggal bersama orang sejak zaman dahulu lagi. Pada waktu malam, kebanyakan haiwan cenderung berbaring di kaki pemiliknya. Oleh kerana tinggal lama dengan orang, haiwan itu menyesuaikan diri dengan rejim mereka.

Kucing berasa seperti kanak-kanak dalam keluarga. Ini disebabkan hakikat bahawa pada usia yang sangat awal, mereka dipisahkan dari ibu sebenar dan diserahkan kepada pemilik, yang anak kucingnya mula dianggap sebagai ibu bapanya, dan mana-mana kanak-kanak selalu mahu tidur dengan ibunya.

Banyak pemilik kucing berminat mengapa kucing suka tidur di kaki mereka.Sebab utama:

  1. 1. Cinta binatang menjadi panas. Pendapat ini adalah yang paling biasa. Kucing suka bersinar di bawah sinar matahari, tidak bersembunyi dari mereka. Di rumah mereka suka terletak berhampiran dengan dapur, perapian, bateri. Di kawasan luar bandar, kucing, mencari tempat yang hangat, sering tidur di atas lembu, kuda, anjing, berhampiran domba. Atas sebab yang sama, haiwan peliharaan suka tidur pada seseorang. Tetapi kebanyakan pemiliknya tidak membenarkan mereka berbuat demikian, dan oleh itu haiwan peliharaan diselesaikan di kaki. Sesetengah pemilik membenarkan kucing tidur di tempat tidur mereka di sebelah atau di antara mereka. Tetapi entah bagaimana haiwan itu memahami bahawa pemiliknya boleh menghidupkan tidurnya dan secara tidak sengaja dia mengikatnya. Oleh itu, haiwan peliharaan dan disusun di kaki, mengingat bahawa ia adalah lebih selamat.
  2. 2. Penyembuhan penyakit. Versi ini sangat popular di kalangan pemilik kucing. Mereka telah berulang kali menyedari bahawa haiwan itu seolah-olah merasakan tempat yang sakit dan sesuai dengannya, yang kadang-kadang membawa kelegaan. Terdapat pendapat bahawa kucing menyerap tenaga negatif yang diserang oleh organ yang sakit. Penyokong teori ini berpendapat bahawa semua tenaga negatif tertumpu di bahagian bawah seseorang. Ini menerangkan keinginan kucing untuk tidur di kaki.Tetapi ada kemungkinan bahawa ini disebabkan oleh egoisme haiwan, kerana suhu badan di kawasan organ berpenyakit meningkat. Ada kemungkinan haiwan itu hanya tertarik dengan sumber haba dan tidak lebih.
  3. 3. Ungkapan kucing cinta dan penghargaan. Ramai orang tidak bersetuju dengan versi ini, kerana mereka yakin bahawa kucing tidak mampu menghargai. Mereka adalah makhluk yang mementingkan diri sendiri dengan watak bebas, tetapi sifat-sifat ini tidak menghalang kucing daripada menjadi dilampirkan kepada pemiliknya. Terdapat banyak kes apabila haiwan mengembara jarak jauh untuk kembali ke tuan mereka.
  4. 4. Kecemburuan yang disebabkan oleh kehadiran kanak-kanak atau binatang lain. Oleh itu, kucing itu menunjukkan haknya kepada perhatian pemiliknya.
  5. 5. Pengawasan pemilik. Ini adalah teori, tidak mempunyai humor, mengikut mana kucing itu menetap di kaki, supaya tidak terlewat ketika pemilik bangun dan pergi ke dapur. Keinginan untuk mendapatkan sesuatu yang lazat dan menolak pengawal haiwan kesayangan.

Kucing adalah haiwan bebas. Jika haiwan kesayangan suka tidur di kaki, maka dia akan berbaring di sana tanpa mengira sebab yang mendorongnya berbuat demikian.

Mengesyorkan7 sebab utama mengapa kucing makan anak kucing

2 Siapa yang tidak boleh tidur dengan kucing dan mengapa?

Kebanyakan pemilik mengabaikan sebab-sebab mengapa tidur dengan kucing boleh berbahaya. Sebabnya masih ada. Mereka perlu tahu. Tidur dengan kucing di tempat tidur yang sama adalah mustahil dalam kes berikut:

  • jika haiwan itu sakit;
  • jika kucing belum selesai menjalani vaksin penuh dan menyingkirkan parasit;
  • jika kucing berjalan di sepanjang jalan;
  • jika pemiliknya alah.

Wanita hamil tidak boleh membiarkan kucing di atas katilnya, kerana anda boleh mendapat penyakit yang mempengaruhi perkembangan janin. Jika kucing sedang tidur dengan pemiliknya, dan dulang itu berada di tempat yang berbeza, pintu bilik tidur mesti dibuka, seperti kucing akan mengganggu pada waktu malam.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: