๐Ÿˆ Kenapa kucing pergi ke tandas di atas katil

Kenapa kucing pergi ke tandas di atas katil

Komunikasi dengan kucing menyebabkan setiap tuan rumah mempunyai banyak emosi positif. Tetapi apa yang perlu dilakukan jika tingkah laku haiwan kesayangan anda mula melampaui batasan kepatuhan dan menyebabkan anda jauh dari emosi positif, saya marah dan terdesak. Untuk memahami mengapa kucing pergi ke tandas di atas katil, anda mesti mula memahami sebabnya.

  • 1. Punca
  • 2. Bagaimana untuk merawat kucing untuk pergi ke tandas di atas katil

1 Alasan

  • Penyebab berkaitan kesihatan

Salah satu sebab mengapa kucing anda mula mengendalikan keperluannya tidak di dalam dulangnya, tetapi di atas katil anda mungkin menjadi masalah kesihatan. Dapatkan biasa dengan haiwan kesayangan anda. Penyakit yang menyebabkan keabnormalan dalam kucing atau kucing anda agak pelbagai, tetapi selalunya ia adalah masalah dengan sistem genitouriner atau buah pinggang. Sekiranya anda melihat tanda-tanda yang mencurigakan atau keterlaluan dalam tingkah lakunya, pastikan anda berunding dengan doktor haiwan anda.

  • Sebab-sebab yang berkaitan dengan dulang

Sebab-sebab yang berkaitan dengan dulang adalah yang paling biasa. Pertama, kucing mungkin tidak suka bentuk, saiz dulang atau bahan dari mana ia dibuat. Kedua, kucing anda mungkin tidak suka pengisi. Ia mungkin terlalu besar untuk menakut-nakutkan kucing dengan bunyi yang tajam ketika menggerogoti, mengetuk sisi dulang, atau mungkin bau tajam, dan sebagainya.Ketiga, lokasi dulang mungkin tidak terlalu berjaya. Untuk kucing, proses najis melibatkan kesendirian. Ini bermakna jika dulang berada di tempat berjalan kaki atau sesak, maka haiwan kesayangan anda akan mengelakkan tekanan ini dan melakukan "perkara" di tempat yang lebih aman, contohnya, di sudut atau sudut. Keempat, jarak dulang dan mangkuk dengan makanan. Kucing secara semula jadi sangat bersih, dan mereka tidak akan menipu dengan makanan mereka. Kelima, kemurnian dulang. Kucing tidak akan pergi ke kotor kotoran kotor dan kuat.

  • Punca yang berkaitan dengan kekurangan perhatian dan tekanan

Bukan rahsia lagi bahawa kucing adalah pemilik besar. Apabila seseorang yang tidak dikenali muncul di sebuah apartmen atau rumah, mereka mungkin mengalami banyak tekanan. Ini boleh menyebabkan seekor kucing atau kucing mula memasuki katil tuannya, seolah-olah menandakan dengan najisnya. Mungkin kucing mengalami tekanan. Ia mungkin dikaitkan dengan perubahan dalam keadaan di rumah (pembaikan, perabot baru, dll) atau dengan kecederaan fizikal (jatuh dari ketinggian, penyakit yang lalu, dan sebagainya)

Mengesyorkan7 sebab utama mengapa kucing makan anak kucing

2 Bagaimana untuk merawat kucing untuk pergi ke tandas di atas katil

  1. 1.Ia perlu untuk mengecualikan semua masalah yang berkaitan dengan kesihatan. Mengunjungi atau berunding dengan seorang doktor haiwan akan membantu dengan ini.
  2. 2. Periksa sama ada kucing gembira dengan dulang dan pengisi. Untuk melakukan ini, anda perlu memerhatikan bagaimana dia pergi ke tandas beberapa kali. Sekiranya anda melihat kegelisahan, kerengsaan atau kebimbangan, berikan perhatian kepada apa yang sebenarnya menyebabkan tindak balas ini – saiz, bunyi, dan bau. Kadang mengubah pengisi dapat menyelesaikan masalah sepenuhnya. Semak sejauh mana dulang dan mangkuk makanan. Adalah wajar bahawa mereka terletak di bilik yang berbeza. Cuci dulang kerap, sekurang-kurangnya sekali sehari.
  3. 3. Menganalisis berapa banyak masa yang anda dedahkan kepada kucing anda. Haiwan kesayangan anda, seperti mana-mana makhluk lain perlu perhatian. Cuba bercakap lebih banyak dengan dia, stroke, caress, bermain.

Dengan peraturan yang paling penting – jangan mencucuk kucing atau kucing anda di dalam najisnya. Kucing tidak faham mengapa mereka disalahgunakan begitu teruk, yang bermaksud ia tidak mendatangkan kesan. Cuba untuk memahami mengapa kucing pergi ke tandas di atas katil, menghapuskan punca-punca dan segala-galanya akan kembali normal.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: