๐Ÿˆ Bagaimana untuk merawat kucing dari makanan kering (wiski, kitiketa) dan diterjemahkan menjadi basah

Bagaimana untuk merawat kucing dari makanan kering (wiski, Kitiket)

Kebanyakan kucing hanya suka makan makanan croquet pada bila-bila masa. Oleh itu, keperluan untuk merebak dari makanan kering sering menjadi stres untuk kucing. Dan ini satu perkara apabila menggantikan suapan adalah keinginan pemilik, dan agak lain apabila beralih ke makanan basah diperlukan kerana ia lebih semula jadi.

bagaimana merapikan kucing untuk makan makanan kering – dos makanan baru

4. Tidak peduli betapa bodohnya bunyi itu, buatlah peristiwa dari seorang kucing – bercakap dengannya ketika dia datang ke mangkuk, panggil dia untuk makanan, membantingnya dengan sayang, dan memuji ketika hewan peliharaan makan, atau sekurang-kurangnya mencuba hidangan baru.

5. Jika haiwan melihat makanan baru agak normal, maka pada hari ke-3 mungkin untuk meningkatkan kandungan makanan baru hingga 25% dari jumlah makanan. Sekiranya haiwan teruk makan makanan baru selepas 3 hari, jangan tergesa-gesa untuk bergerak ke peringkat seterusnya, mungkin haiwan peliharaan anda memerlukan 2 atau 3 kali lebih banyak daripada yang lain. Ia tidak menakutkan.

6. Jika peralihan itu lancar, maka selama 4-5 hari anda boleh cuba memberi kucing ¼ kaleng makanan basah pada waktu pagi dan ¼ bahagian pada waktu petang, biarkan 1 sudu makan makanan kering pada waktu petang untuk memudahkan haiwan untuk beralih ke makanan kurang kerap.

7Secara beransur-ansur meningkatkan bahagian makanan basah, pastikan haiwan itu berasa selesa, jangan cuba segera meninggalkan makanan kering pada siang hari.

8. Kucing yang menjadi kurang berkemungkinan dapat makan, boleh menerkam makanan dan cepat makan isi mangkuk, ia akan memberi kesan negatif kepada pencernaan dan kesihatan secara umum, oleh itu, penting untuk menghancurkan makanan basah dengan garpu, seolah-olah menyebarkannya ke atas mangkuk. Dengan cara ini, kucing akan mempunyai lebih banyak masa untuk makan lebih dan lebih perlahan, bukannya menelan makanan dalam satu bahagian.

9. Terdapat kes-kes apabila, walaupun segala usaha, haiwan itu tidak dapat bertukar sepenuhnya ke makanan basah, maka anda harus berunding dengan seorang doktor haiwan tentang kemungkinan meninggalkan 15-20% makanan kering dalam diet haiwan peliharaan. Iaitu, anda akan memberikan sedikit makanan kering setiap hari atau, contohnya, 1-2 sudu beberapa kali seminggu.

10. Menonton tingkah laku haiwan kesayangan anda dan kesihatan keseluruhan sepanjang tempoh perubahan diet. Jika ada penyelewengan dari biasa, janganlah mengabaikan nasihat seorang doktor haiwan.

Seperti artikel tentang bagaimana untuk merawat kucing dari makanan kering? Kongsi di rangkaian sosial.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: