๐Ÿˆ Bagaimana untuk memahami apa kata kucing itu?

Bagaimana kucing bercakap: komunikasi bunyi dan makna perilaku kucing

Kucing dapat mengekspresikan emosi dan perasaan mereka melalui pergerakan badan, bunyi, ekspresi wajah, sikap dan bahkan bau. Untuk menyampaikan kepada pemunya atau haiwan kesayangan yang lain pemikirannya boleh, dengan bantuan telinga, ekor, pergerakan ciri. Pemiliknya akan lebih mudah untuk memahami kehendak haiwan, jika dia melihat tabiatnya. Setiap haiwan adalah individu dan lebih suka untuk menyatakan perasaannya sendiri, tetapi semua kucing mempunyai satu set tertentu cara komunikasi yang sama.

  • 1. Muka ekspresi
  • 2. Pergerakan badan
  • 3. Bunyi
  • 4. Lihat

1 mimik

Kepala yang ditekan ke sisi kepala menunjukkan bahawa binatang itu agresif atau takut. Jika telinganya mula berkedut, maka hewan peliharaan itu terganggu dengan sesuatu dan tidak mahu berkomunikasi.

Auricles melihat ke depan adalah satu petanda yang baik. Oleh itu, kucing menunjukkan keadaan santai atau minatnya terhadap apa yang sedang berlaku. Apabila seekor haiwan kesayangan meminta sesuatu dari pemiliknya, dia menipiskan matanya dan mengambil telinganya kembali.

Kucing boleh berkomunikasi dengan kumis. Jika mereka diarahkan ke hadapan pada haiwan peliharaan, maka dia berminat dengan sesuatu. Oleh itu, kucing kadang-kadang meminta pemilik untuk bermain dengannya. Sekumpulan kumis yang dikumpulkan ke dalam roti dan ditekan ke atas pipi menunjukkan bahawa haiwan itu cemas atau takut.Longgar dalam arah yang berbeza, mereka mengungkapkan ketenangan, dan mereka yang diturunkan – kesedihan dan merasa tidak sihat.

MengesyorkanPenghormatan kucing di Mesir purba – fakta menarik

2Telefon

Terutama ekspresif ialah bahasa pergerakan ekor kucing. Haiwan peliharaan akan mengangkatnya apabila bersahabat. Dalam kedudukan ini, ekor anak kucing sentiasa berada. Apabila kucing dewasa ketakutan, ekornya mengembang di antara cakarnya.

Anjing yang marah dan agresif mula mengetuk ekornya di lantai dan melambai dari sisi ke sisi. Sekiranya kucing sedikit melambai ujung ekor, maka dia santai. Apabila seekor haiwan melompat pada pemiliknya dan mengetatkan kakinya, melepaskan cakar, ia menyatakan cinta dan kasih sayang.

Di dalam kucing, terdapat beberapa postur sifat yang mana mereka bercakap dengan seseorang atau haiwan lain.:

  1. 1. Mengancam. Bahagian belakang haiwan kesayangannya hampir lurus, bulu tidak berbulu dan bulu hanya pada layu dan ekor. Dengan pose seperti ini, kucing sedang berusaha untuk memaklumkan lawannya bahawa dia telah ditentukan. Haiwan itu memerhatikan musuhnya secara langsung di mata dan lantang, cuba menekan semangat juangnya.Dalam kedudukan ini, kucing kadang-kadang membeku untuk masa yang lama.
  2. 2. Pertempuran. Binatang itu menyatakan panggilannya untuk berperang dengan menyerang ekor. Dia memakai bulu, dengan itu menunjukkan bahawa dia adalah agresif dan bersedia untuk bertarung. Sekiranya musuh tidak berundur, kucing menyerangnya di hidung dan di belakang kepala. Apabila haiwan berjaya mogok, musuh dikalahkan.
  3. 3. Puas. Jika haiwan kesayangan terletak di sebelahnya atau belakang, maka ia tenang dan damai. Kaki-kuku yang terulur, jari-jari kening dan mengecat dan mata yang diperas dijadikan sebagai pengesahan kepuasan haiwan kesayangannya.
  4. 4. Tidak ragu-ragu. Apabila kucing mula aktif menjilat bulunya, ia cuba menenangkan dan menghilangkan kerengsaan yang semakin meningkat.

MengesyorkanSebab mengapa mata bersinar dalam kegelapan dalam kucing: penjelasan saintifik

3Sounds

Apabila kucing meow, ia meminta makanan atau menyatakan rasa tidak senangnya. Bunyi yang dibuat oleh haiwan peliharaan berbeza dalam kekuatan, timbre dan nada. Haiwan ini menghasilkan suara yang lebih rendah pada masa ini apabila ia merasa tidak sihat atau agresif ditala. Dengan bantuan bunyi kucing yang tinggi menyatakan rasa puas dan damai.

Pakar mengatakan bahawa kucing boleh membuat sehingga 16 bunyi yang berbeza.

Dengan purr lembut, seekor kucing bertemu pemiliknya atau bercakap dengan anak kucingnya. Dengan bunyi gemuruh yang rendah, haiwan kesayangan itu cuba memberi amaran bahawa ia telah ditentukan dan bersedia untuk mempertahankan dirinya. Sekiranya kucing mula mengerang, maka dia sedang bersiap untuk berperang dengan musuh.

Apabila kucing menggigit gigi, ia melihat mangsa. Sekiranya haiwan kesayangan itu berteriak dengan kuat dan kuat, maka dia cuba menunjukkan bahawa dia sudah bersedia untuk kawin, dan meminta dia membiarkannya keluar untuk mencari babak kedua.

MengesyorkanPenterjemah dari bahasa kucing ke Rusia: bagaimana untuk memahami kucing dengan bunyi dan gerak isyarat?

4Sight

Apabila mata kucing terbuka lebar, ia bermakna dia menyatakan minatnya terhadap seseorang atau objek. Sekiranya haiwan peliharaan datang kepada pemiliknya dan melihatnya lurus di mata, berkelip sedikit, dia mahu komunikasi dan perhatian. Apabila mengusap mata haiwan, melahirkan keseronokan.

Sekiranya kucing itu sedikit menutup matanya dan melihat ke arahnya, dia cuba memberitahu pemiliknya bahawa dia sudah bersedia mematuhinya. Apabila haiwan peliharaan takut sesuatu, murid-murid matanya melebar dengan nyata. Jika mereka mengecil, haiwan kesayangan itu agresif.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: